Algemene voorwaarden


Definities

MAMAKIM: MAMAKIM, gevestigd te Oenkerk onder KvK nr. 93590881.

  1. Klant: degene met wie MAMAKIM een overeenkomst aangaat.
  2. Partijen: MAMAKIM en klanten samen.
  3. Bestelprocedure: de procedure die klanten doorlopen van MAMAKIM om een product of producten te bestellen.
  4. Product(en): zaken die MAMAKIM aanbiedt en welke Klant kan bestellen.
  5. Overeenkomst: de overeenkomst, waar deze Algemene voorwaarden onderdeel van uitmaken, inzake de koop en levering van Producten.
  6. Website: de website van MAMAKIM, te vinden onder URL: www.mamakim.nl

 

Artikel 1 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen en leveringen van diensten of producten alsmede contacten en/of handelingen tussen Partijen, ook wanner deze handelingen niet leiden tot een overeenkomst.
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Toepasbaarheid van de Algemene leverings- en/of betalingsvoorwaarden en/of andere algemene bijzonder voorwaarden van klanten is uitgesloten.

 

Artikel 2 – Overeenkomst totstandkoming

  1. De op de Website of via andere kanalen door MAMAKIM aangeboden producten met de bijbehorende prijzen zijn een vrijblijvend aanbod die door Klant kan worden aanvaard, rechtstreeks via MAMAKIM of via verkooppartners van MAMAKIM door de Bestelprocedure te doorlopen en te voltooien.
  2. MAMAKIM levert haar producten in geselecteerde postcodes die in Friesland vallen. Wanneer de postcode buiten dit bereik valt is alleen ophalen mogelijk. MAMAKIM behoudt zich ten alle tijden het recht om dit beleid voor specifieke postcodes te veranderen.
  3. De Overeenkomst kan minimaal 3 dagen voor de gewenste leverdatum kosteloos geannuleerd worden. Alleen in dat geval draagt MAMAKIM er zorg voor dat (vooruit)betaalde bedragen, inclusief eventueel betaalde verzendkosten, binnen 30 dagen worden terugbetaald aan de Klant. 
  4. MAMAKIM behoudt zicht het recht om de Overeenkomst op te zeggen indien de Klant zicht niet houdt aan de bepalingen van deze voorwaarden, of achteraf onmogelijke wensen doorgeeft met betrekking tot de maaltijden/.

 

Artikel 3 – Prijzen

  1. Alle prijzen die MAMAKIM op haar website hanteert zijn in euro’s, en zijn inclusief btw en inclusief andere administratiekosten en overheidswege opgelegde heffingen. De gegeven prijzen zijn exclusief verzendkosten, tenzij anders wordt weergegeven. De verzendkosten worden gedurende het bestelproces berekend en in rekening gebracht.
  2. MAMAKIM is gerechtigd de prijzen ten alle tijden aan te passen.

 

Artikel 4 – Betalingen en betalingstermijn

  1. MAMAKIM heeft Mollie bevoegdheid gegeven om iDEAL en Klarna te verwerken.
  2. In geval van Klarna dient de Klant binnen 30 dagen na bestellen te betalen.

 

Artikel 5 – Levertermijn

  1. De levertermijn wordt door de Klant zelf aangegeven bij de betaling. Maar, is niet eerder mogelijk dan 3 dagen na de geplaatste bestelling. Dit om de versheid en kwaliteit van de maaltijden te borgen. Eventuele wijzigingen zijn minimaal 3 dagen voor de gewenste levertijd mogelijk in overleg met MAMAKIM.
  2. MAMAKIM zal zicht tot het uiterste inspannen om deze levertermijn te behalen.
  3. Wanneer MAMAKIM niet kan leveren binnen de minimale levertermijn  van 3 dagen, heeft de Klant het recht, nadat MAMAKIM heeft laten weten niet binnen de overeengekomen termijn te kunnen leveren, de Overeenkomst te ontbinden.

 

Artikel 7 – Bezorging

  1. Wanneer er op het afgesproken leverdatum de Klant noch een door hem aangewezen persoon op het afleveradres aanwezig is, of de Klant noch de aangewezen persoon de bestelling in ontvangst kan of wil nemen, staat MAMAKIM vanaf dat moment niet meer garant voor de kwaliteit van de Producten.
  2. Wanneer bezorgen niet mogelijk is op het aangegeven adres spant MAMAKIM zich in om de bestelling bij buren af te leveren. Mocht het afleveren bij buren niet mogelijk zijn, dan zal de bestelling geretourneerd worden, zonder dat de Klant recht heeft op terugbetaling van reeds betaalde bedragen. Indien de bestelling nog niet (volledig) betaald is, behoudt MAMAKIM het recht de openstaande bedragen alsnog in rekening te brengen.
  3. Alleen wanneer de Klant schriftelijk (via e-mail of WhatsApp) heeft aangegeven dat de bestelling op een (buiten)locatie rondom het bezorgadres mag worden geplaatst, zal MAMAKIM dit volgens deze instructies doen. MAMAKIM is na het achterlaten van de bestelling op de afgesproken locatie niet meer verantwoordelijk voor eventuele schade aan de levering of de inhoud daarvan, evenals eventueel bederf.

 

Artikel 8 – Klachten en reclameren

  1. Indien er sprake is van een klacht, neemt de Klant schriftelijk per e-mail contact op met MAMAKIM.
  2. Wanneer de klant van mening is dat de eigenschappen van de bestelling niet voldoen aan de Overeenkomst, treedt de Klant in overleg met MAMAKIM. Aangezien bestellingen veelal uit verse en gekoelde producten bestaan, kunnen de Producten niet teruggestuurd worden naar MAMAKIM. Reclameren is alleen mogelijk indien:
    • De Klant onmiddellijk na leveren de producten heeft nagelopen op eventuele tekortkomingen;
    • De Klant bij het melden op zijn minst het ordernummer, klantnaam, afleveradres en een beschrijving van de gebreken vermeldt;
    • De Klant geen van de geleverde producten waarop wordt gereclameerd heeft genuttigd of zal gaan nuttigen.
  3. Indien na onderzoek van MAMAKIM blijkt dat de Producten wel voldoen aan de Overeenkomst, is MAMAKIM niet verplicht tot het leveren van een vervangend product of tot restitutie van de waarde van het product.
  4. Indien na onderzoek van MAMAKIM blijkt dat de producten niet voldoen aan de Overeenkomst, heeft de Klant recht op een vervangend product mits hetzelfde product nog leverbaar is. Wanneer het vervangende product niet leverbaar is, heeft de Klant recht op:
    • Het uitzoeken van een vervangend product met maximaal dezelfde waarde als het product dat niet voldeed aan de Overeenkomst.
    • Een restitutie van de waarde van het product dat niet voldeed aan de overeenkomst, hetgeen geldt als (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst waarbij artikel 2.3 van deze voorwaarden van toepassing is.

Indien MAMAKIM een vervangend product levert, spant MAMAKIM zich in dit zo snel mogelijk te leveren.

 

Artikel 9 – Verwerking persoonsgegevens

  1. Indien er persoonsgegevens van de Klant worden verwerkt zal deze informatie slechts gebruikt worden om:
    • De Overeenkomst uit te kunnen voeren;
    • De Klant te informeren over de status van de bestelling en levering
  2. De Klant heeft te allen tijde het recht om inzage te krijgen in de persoonsgegevens aanwezig bij MAMAKIM en deze aan te passen bij onjuistheden.

 

Artikel 10 – Toepasselijk recht

  1. Op iedere Overeenkomst tussen Klant en MAMAKIM is uitsluitend het Nederlandse recht van toepassing.

 

Artikel 11 – Cadeaubonnen

  1. MAMAKIM biedt cadeaubonnen aan. De cadeaubonnen worden als gebruikt beschouwd wanneer de bestelling is geplaatst.
  2. Een cadeaubon mag slechts éénmaal worden gebruikt en kan niet worden gekopieerd, gereproduceerd of verspreid.
  3. Cadeaubonnen kunnen niet worden geretourneerd.
  4. Cadeaubonnen kunnen alleen worden gebruikt gedurende de bestelprocedure op de website van MAMAKIM en slechts voordat de bestelling is geplaatst en/of betaald.
  5. Bij het gebruiken van een cadeaubon  gaat de Klant akkoord met de voorwaarden zoals in de algemene voorwaarde vastgelegd.

 

Artikel 12 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. MAMAKIM is te allen tijde gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
  2. Lopende overeenkomsten zullen na het wijzigen van de algemene voorwaarden onder de oude overeengekomen voorwaarden worden nagekomen.

 

Contactgegevens

Mochten er aan de hand van deze algemene voorwaarden nog vragen, klachten of opmerkingen zijn, dan kan er via e-mail contact op worden genomen.

MAMAKIM

Info@mamakim.nl